Stichting Jongeren en Kanker

Stichting Jongeren en Kanker

Wat?

ichting Jongeren en Kanker zet zich in voor jonge mensen die te maken hebben gekregen met kanker, om hun ervaringen te kunnen delen. Deze stichting organiseert actieve weekends, publiceert verhalen van lotgenoten en brengt jongeren met elkaar in contact die geconfronteerd worden met kanker.

Missie

Kanker is iets waar je niet op zit te wachten. Het komt plots onverwachts en ongewild! Maar men moet er toch op de een of de andere manier ermee om kunnen gaan. Stichting Jongeren en Kanker wil de personen die geconfronteerd worden met kanker daarbij ondersteunen. Vooral door die personen in contact te brengen met andere jongeren die een zelfde soort proces doormaken. Die dezelfde twijfels tegenkomen, zich vragen stellen, al hun moed bijeenrapen. Stichting Jongeren en Kanker wil de ontmoeting tussen deze jongeren mogelijk maken. Geen medische of specialistische vraagbaak zijn, maar een rol spelen in de verwerking. Een schouder bieden, met activiteiten die passen bij jongeren.

Activiteiten

Deze stichting organiseert verschillende activiteiten, waar jongeren die geconfronteerd worden met kanker bij elkaar kunnen komen. Dit kunnen zowel weekenden als dag activiteiten zijn.

Bv. een nieuwjaarsbijeenkomst, een zeilweekend, een culinairweekend, een picknick in de Vondelpark, een barbecue in Eindhoven, een spiritueel weekend, een verwendag, meditatie en reiki, Karten in Nijmegem, een weekend in de Ardennen,…

Uitgaven

Elk lid van deze stichting krijgt een Sjoka-journaal in de bus. Het is voor en door de leden geschreven. Een aantal vaste rubrieken die in het tijdschrift staan zijn bv. de activiteiten, de gevoelens die van lotgenoten worden omschreven,…

Oproepen

Ze worden regelmatig door verschillende organisatie geïnformeerd over evenementen die interessant zouden kunnen zijn voor jonge (ex-) kankerpatiënten. De media benaderd hen ook soms met een oproep om mee te werken aan een tv-programma of een artikel in een tijdschrift. Deze stichting vind het vooral belangrijk dat er aandacht komt voor jongen (ex-) kankerpatiënten.1

<<Vorige>>

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License